Din kurv (0)

Bored or busy?

På Silent-retreatet som jeg var på i sommer med min amerikanske lærer, Sarah Powers, gjorde hun meget ud af at pointere vigtigheden af at tage pauser. Pauser hvor vi mærker kroppen og lytter til vores følelser, så vi agerer indefra, efter hvad der føles rigtigt for os. Mange af os, har meget travlt det meste af dagen, og det kan være svært at finde tid til pauserne, eller det kan være så svært at komme ned i gear igen, når vi endelig har muligheden, fordi vi er blevet så vant til hele tiden at være i fart, at så snart vi ikke stresser rundt, så keder vi os eller bliver rastløse.

Dengang jeg arbejde med marketing og rejste meget, var det helt klart mig. Når jeg kom hjem, havde jeg virkelig svært ved at finde ro. Bare tanken om at sidde stille ned, kunne virke utroligt provokerende i hele mit system. Der skulle helst ske noget, eller også skulle radioen eller tv'et helst være tændt. 

I dag har jeg fået nogle virksomme redskaber. Det betyder dog ikke, at jeg ikke stadig væk kan opleve rastløsheden. Ofte er det netop de dage, at det er aller sværest at få rullet yogamåtten ud eller få sat mig på meditationspuden, men nu ved jeg, at det er de dage, at jeg har aller mest brug for det.

Et enkelt virkningsfuldt redskab til at komme ned i tempo og connecte med kroppen, er den dybe afslappede vejrtrækning helt ned i maven. Selv tre dybe vejrtrækninger et par gange i løbet af din dag har effekt. Har du mere tid, kan du altid lægge mere tid til, men det er min erfaring, at det er bedst ikke at sætte barren for højt, for så får vi det bare aldrig gjort. Så hellere tre dybe vejrtrækninger et par gange i løbet af dagen, eller 3-5 min. inden sengetid.

Del gerne hvad der virker for dig. Hvordan kommer du bedst ned i gear?

Rosenvængets Allé 7B 2100 København Ø, Danmark

Vi modtager...